18 червня кореспонденти Золотоноша.City працювали у складі рейдової бригади, основне завдання якої зводилося до контролю руху великовагового транспорту через Золотоношу.

Разом із патрульними Золотоніського відділу поліції та місцевими активістами начальник управління ЖКГ Олександр Флоренко і начальник відділу надзвичайних ситуацій Золотоніського міськвиконкому Олексій Луща перевіряли документи транзитних водіїв на законність руху міськими вулицями. Окрім вручених постанов про притягнення до адміністративної відповідальності – штраф 255 гривень за порушення правил дорожнього руху, поліціянти розвертали фури у зворотному напрямку.

Двадцята година. Ми на в’їзді у Золотоношу з боку Новодмитрівки. Інтенсивність руху просто вражає. Поліціянти, а тільки вони мають право зупиняти транспортні засоби, не пропускають жодної вантажівки. Ретельно вивчають документи: пункт відправлення і призначення, вага вантажу, назва організації, куди прямує водій тощо. Тим часом Олександр Флоренко моніторить номери великогабаритних авто у створеній базі транспорту, рух яких керівництво підприємств узгодило з міською радою. Якщо автомобіль занесений в базу, то водій продовжує рейс за строго вказаним маршрутом.

Ось зупинили довжелезне «RENO», кермувальник рухається з Києва на Черкаси. Щодо дорожніх знаків у Софіївці, що вказують на об’їзд через Канів, стинає плечима. Щось намагається довести, пояснити: до Черкас же лишилося рукою подати, та його направляють на розворот, вручивши постанову про штраф.

З вулиці Горького на перехрестя виривається синя «SCANIA». Жезл – стоп. Виявляється, водій проігнорував не тільки знаками у Софіївці, а й вказівником «Тупик» біля Новодмитрівки, поїхав на драбівську розв’язку, потім вулицею Обухова заїхав у місто, метикуючи прорватися у черкаському напрямку. Оформляють документи, і чоловік змушений відмотувати подолані кілометри. Доки «довгомір» розвертається, поліцейський зупиняє потік транспорту центральною вулицею міста. У колону через порушника шикується довгенька вервечка авто та маршруток, яких тепер мчить сила-силенна.

Вулицею Заводська потік автомобілів – найбільший. Звідки вони? Їм відкритий шлях на КП за Згарями? Чи йдуть вони через Вільхи? Розділяємося на групи: одні їдуть на вул. Обухова, ми – на околицю до Вільхів. Зустрічаємо великотоннажника, супроводжуємо по Черкаській, повертаємо на 23 Вересня, Новоселівську, Максимовича. Водій вмикає аварійки біля воріт заводу «Роял Фрут Гарден Іст». Начальник УЖКГ представляється і цікавиться документами, оскільки авто у базі не зареєстроване. Документи відповідають меті руху, але наступного дня до керівництва заводу будуть питання. Така ж доля й наступного кермувальника.

Що вразило. У миті затишшя безпечні мами прогулювалися з дітками вулицею Заводська. Звичайно, відремонтована, гладенька траса – зручна для малят, щоб кататися велосипедом. Але чи встигне мама втекти з дитиною, коли вигулькне авто? Чи не можна вечірню прогулянку здійснити на бетонній доріжці вздовж чорнобривцевої алеї, де передсутінковий променад проводять дамочки із собачками?

Далі наш маршрут проліг на вул. Богодухівська, що веде до пальмірського кільця -ймовірного місця заїзду транспорту в обхід контрольованого пропуску на розв’язці Черкаси-Кременчук-Київ. Не встигли доїхати якийсь десяток метрів, як зустріли автоплатформу з дорожньою технікою та вантажівку. Розвернулися. Кинулися навздогін. Олександр Флоренко пробив по базі – результат нульовий. Через чергову частину відділу поліції викликали другий патрульний автомобіль. Поліціянти перерізали шлях каравану на вул. 23 Вересня. Доки з’ясовували причину руху через місто та оформляли документи, на місце зупинки примчав власник-підприємець. На високих тонах, не добираючи слів, став кричати, що його підлеглі ремонтують дорогу у с. Пальміра-Вознесенське, а техніка базується за драбівським кільцем. Яким шляхом їхати – через Черкаси-Канів? У його словесному потоці можна було зрозуміти, що таких постанов у них мало не щодня. Крізь свій крик і гаряче невдоволення людина заледве второпала, що для вирішення проблеми варто прибути до Золотоніської міської ради і взяти дозвіл-узгодження на щоденний маршрут.

Повертаємося з патрульними у район заводу «Златодар». Час далеко за 22 годину. Стемніло. Машин найрізноманітніших марок – хоч греблю гати. Склалося враження, що саме зараз вони активізувалися – прохолодно, спала літня спека. З боку Згарів, отже, спустилися з КП, їдуть «довгоміри». Вантажівка, за нею – автоцистерна. Такої нісенітниці, яку ніс водій першої, не підготувавши заздалегідь правдивої версії, я не чула від наймодніших фантазерів:

– Їду до вас, у Смілу, купувати будинок, ждуть сусіди. А на КП нікого не бачив, ніхто не виходив. Знак? Не було, а може, й був. Попереду їхали машини, то й я поїхав!

Ви б повірили у таке безглуздя? Ми з поліцейськими також.

Кермувальник автоцистерни прямував на Бориспіль з Черкас. Віз 22 тонни отрутохімікатів. Його заклики типу: «Давайте будемо людьми!», «Країну розвалили!» поглинула ніч і не змінила рішення – штраф і розворот.

Зателефонували рейдівці з іншого посту: у вашому напрямку йде фура з газоблоками, у документах – вивантаження на вулиці Низова
Через 15 хвилин зустрічаємо. Поліцейський змушує водія розшнурувати і підняти тент. Дійсно не вистачає вказаних у документах 4 пачок. «Щасливої дороги!» – віддав честь правоохоронець.

Як повідомили у міській раді Золотоноші, такі рейди будуть систематичними – з 20 години до 8 ранку. Головна мета цих патрулювань – зберегти дорожнє покриття міста та аварійний колектор вздовж центральної вулиці. Побічна – забезпечити нічний відпочинок золотонісцям та запобігти виникненню дорожньо-транспортних пригод.

Залишити відповідь

Your email address will not be published. Required fields are marked (*).