2 серпня мешканці багатоповерхівок були обурені повідомленням про наміри комунального підприємства: обмеження водопостачання усім без винятку споживачам. Послуги планують позбавити як платників, так і боржників, через те, що у багатоквартирниках виявляють різницю у показниках спожитої води між загальним лічильником і власними, до яких люди не допускають контролерів КП «Міськводоканал».

— Комунальне підприємство повинне якісно надавати послуги: водопостачання, водовідведення, вивезення ТПВ, – розповідає виданню Золотоноша.City Олександр Флоренко. – 29-30 серпня виникла нестандартна ситуація з водозабезпеченням. Це неприпустимо, що інформація про погану якість води до органів влади надійшла від споживачів, а не від представників водоканалу. Цього допускати ні в якому разі не можна. У «Міськводоканалі» є акредитована лабораторія, є чергові на резервуарах чистої води, які зобов’язані контролювати бодай найменші зміни у якісних показниках води. На щастя, ні надзвичайної ситуації, ні інфекційних спалахів не сталося. Однак, повторю, «Водоканал» мусить відповідальніше ставитися до надання послуги населенню і своєчасно інформувати владу про нестандартні обставини.

Споживачі мають право на отримання якісних послуг. Водночас вони мають і обов’язки, про які чомусь забувають. Люди повинні раз і назавжди для себе зрозуміти, що утримання внутрішньобудинкових комунікацій – це зона їхньої відповідальності. Вони ними користуються, то вони ними й повинні опікуватися: вчасно ремонтувати, замінювати, по-господарськи експлуатувати. Якщо свого часу мешканці не визначилися з управлінцем і їм призначили компанію після проведеного конкурсу, у даному випадку приватне товариство «Янтарь», то вони мусять вчасно інформувати його спеціалістів про пошкодження мережі.

До прикладу. Тиждень тому в одній із багатоповерхівок стався порив труби у підвальному приміщенні. Кілька днів вода затоплювала підвал. Ніхто не шукав причину і не інформував про аварію. Це справжня халатність. Такі ситуації можуть привести до просідання будинку, руйнації фундаменту і тоді вже доведеться думати про відселення, значні капіталовкладення.

Щодо резонансу з відключенням водопостачання. Вважаю, що це буде у крайньому випадку. Нагадаю про діючий Закон України «Про житлово-комунальні послуги». У статті 7 пункт 2, а також у статті 29 прописано про зобов’язання людей щодо допуску представників підприємства-надавача послуг до комунікацій для проведення аварійних робіт, зняття показників на вузлах обліку тощо. У документі прописаний алгоритм: представник надавача послуг мусить показати документи (посвідчення), а отримувач послуг зобов’язаний допустити у квартиру (чи інші житлові –нежитлові приміщення) даного представника. У пункті 3 роз’яснюється: якщо споживач відмовить у доступі, то це є підставою для припининення надання послуги.

На жаль, у золотоніських багатоповерхівках комунікації облаштовані таким чином, що перекрити воду чи водовідведення для одного споживача, – неможливо. Це централізована мережа колективної відповідальності. У всіх будинках вони типові. Тому може виникнути ситуація, коли через одну людину постраждає весь будинок.

Знаємо про досвід колег в інших містах України, де перекривають не водопостачання, а каналізацію. Вважаю, що це дуже жорстко. До таких непопулярних заходів ми вдаватися не будемо.

Наголошую, це будуть поодинокі випадки. Маю на увазі один з багатоквартирників, де розбіжність понад 500 кубів після аварії на загально будинковій мережі! Не можу зрозуміти тих, хто намагається обдурити інших, вкрасти і не платити. А ще тих, хто влаштовує демарші і відмовляється платити!

Пам’ятайте! «Міськводоканал» – комунальне підприємство, але здійснює самостійну господарську діяльність. Воно платить за електроенергію, за ремонт техніки, зарплату і податки працівникам і т. д. Якщо люди крадуть, то прийде час, коли «Водоканал» стане банкрутом. Тоді вже такі проблеми нападуть, про які страшно й подумати. Зрозумійте, «Моя хата скраю» – у даному випадку не пройде!

Чи законне рішення призупинити надання послуги? Так, законне. Чи правильне? Мабуть, будемо залучати і представників поліції, і влади, щоб нам надавали доступ до квартирних лічильників.

Інтереси більшості – пріоритетні, тому будемо захищати їх, а не одного. Якщо ви відповідально ставитеся до передачі показників, своєчасної оплати – то вам нема за що перейматися! Кожен з нас щомісяця справно передає показники за використану електроенергію і газ, а з водою чому проблеми? Бо свої?

Залишити відповідь

Your email address will not be published. Required fields are marked (*).