З 17 березня в Україні збільшені штрафи за порушення правил дорожнього руху. Окрім звичних для нас відносин «водій – пішохід», до ПДР також входить такий параметр, як неправильне паркування, чи ж то пак, паркування у заборонених місцях, яке у Золотоніській міській громаді регулюється інспекцією з паркування відділу муніципального інспектування Золотоніського управління ЖКГ. Вона розпочала роботу у червні минулого року. За порушення ч. 1 ст. 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення раніше було передбачено 255 гривень штрафу, наразі – 340; за грубе порушення, або порушення, яке загрожує безпеці дорожнього руху чи суттєво перешкоджає дорожньому руху, сума складала 510 гривень, тепер − 680).
Де найчастіше порушують наші водії та як це фіксують інспектори, розповідає видання Золотоноша.City.
За словами завідувача сектору інспекції з паркування Олександра Городинця, більшість порушень з боку водіїв у Золотоноші фіксується через зупинку в зоні дії заборонних знаків і перед пішохідними переходами, решта – через зупинку на посадкових майданчиках маршрутно-транспортних засобів і перед перехрестями. Найбільший «улов» з порушників паркування − на зупинках громадського транспорту, проти Торгового центру і «Дитячого світу» та на вулиці Обухова – там зупинка заборонена знаком від лікарні і аж до перехрестя.
Інспектору не доводиться забагато спілкуватися з водіями, позаяк його головна задача – зафіксувати факт правопорушення на нагрудну відеокамеру і службовий телефон (тобто, здійснити фото- та відеофіксацію). Після чого він виписує повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності, а тоді за реєстрами Нацполіції встановлюється особа власника автомобіля. Якщо особа на момент вчинення правопорушення здійснювала керування транспортним засобом, але не є його власником, вона приходить до інспекції паркування на розгляд справи, і постанова виноситься вже на неї, а не на господаря, як передбачено статтею 14/2 КУпАП.
− В основному постанови виписуємо на власників, дуже мало осіб, які керували транспортним засобом, звертаються особисто. Якщо автомобіль, наприклад, знаходиться в лізингу або ж записаний на юридичну особу, то щоб роботодавець чи власник не знав, порушник зазвичай приходить особисто, − розповів Олександр Городинець. − Ми робимо два фото до моменту складання повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності, а тоді ще після того, як склали. На фото видно проміжок часу, усе це фіксує камера.
Це робиться як доказ, для того, щоб коли водій звертається: «доведіть, що у мене була зупинка», або ж коли особа звертається до суду і оскаржує постанову. За весь період, відколи запрацювала інспекція з паркування, оскаржується 5 постанов, здебільшого, людьми які мають певний статус у суспільстві і відомі багатьом містянам. Напевно щоб довести свою принциповість, а не визнати дії інспектора такими, що суперечать законодавству.
Часто водії починають нарікати і висувати претензії, мовляв, «спершу зробіть достатню кількість паркувальних місць, а тоді штрафуйте». Але, на думку інспектора, наші люди просто звикли залишати свої авто там, де їм зручно:
− За умови, що можна припаркуватися за 50-70 метрів від потрібного місця, чи ж то пак, просто переїхати на паралельну сторону, водії все одно ставлять автівку за принципом: «Ось мені в оцей магазин, тож стану за два метри від нього. Усього на якихось 5 хвилин». А інспектору більше часу, аби зафіксувати порушення, і не потрібно. Спершу бували непорозуміння, до того ж, досить часто. Махали руками, кричали та демонстрували невдоволення всілякими іншими способами. У таких випадках викликаємо поліцію, і тоді ця справа переходить у її повноваження.
Зі слів Олександра Сергійовича, трапляється і так, що багато водіїв, щойно до них підходить інспектор, одразу ж забираються геть.
У водіїв може виникати питання, де ж перебуває такий інспектор, і чому вони не бачать його? Натомість після правопорушення помічають лише виписаний штраф. На це Олександр Городинець сказав, що, йдучи на виконання обов’язків, інспектор одягає форму з розпізнавальними знаками, шевронами, а якщо видимість обмежена – ще й світлоповертальні елементи. Оскільки робота передбачає працювати на дорозі, це перш за все безпека службовця. Ми не ховаємося за кущами чи деінде – стоїмо біля автомобіля, тож обачний водій завжди може вчасно помітити нас і схаменутися